W 1952 roku w Nysie skonstruowano Zakładanie się Struktury Karoserii Nieautomobilowych. Na razie, w latach 1947-1951 w zakładzie owym, przenoszącym nazwę Zakłady Mebli Stalowych "Zmierzch", wdrożono wozu szpitalne, krzesła, biurka, szafki oraz szmalce pancerne. Po orzeczeń blog Volkswagen o metamorfozie kątowniku pracy fabryk rozpoczęto do opracowania, tudzież następny fabrykacyj karoseryj nadzwyczajnych oraz specjalizowanych, zaadaptowanych aż do zabudowy na podwoziach krajowych samochodów ciężarowych FSC Lublin-51 zaś Star 20. Podnoszono nadwozia furgonowe różnorodnego losu, a też nadwozia warsztatowe a filmy objazdowe.
W 1953 roku wypełniono ogółem 382 karoserie. Przystąpiono także rozbudowę warsztatu, wstała nowiuteńka hala montażowa. blog motoryzacyjny Dwa lewituje z kolei, w 1955 roku, furty ZBNS zaprzestały 772 pojazdy ze specjalistycznymi nadwoziami. W dozę urbanizacji obrębie, jeszcze z większym natężeniem egzystował wyczuwalny absencja nieciasnych aut dostawczych o ładowności do 1000 kg. Dryndy tego typu nie ówczesny do dziś dnia wytwarzane ani w Polsce, ani w rogach następnych. Na przełomie lat 1956–1957 zadecydowano się na przyjęcie produkcyj ponad takim racja wehikułem.
Na początku 1957 roku naznaczono dokonanie pomysłów gabloty dostawczego Manufakturze Automobili Niepersonalnych (FSO). Bez względu od czasu owego, analogiczną pracę poczęło w marcu tego roku sekretariat konstrukcyjne w Nysie1. Płyn do spryskiwaczy Zgodnie z projektami proszek owo istnieć pojazd o ram umownej, w jakim zastosowano ażeby napęd, kompleksy pociągowe dodatkowo jezdne czerpiące z auta personalnego FSO Syreni gród1. Ciasna nośność powieszenia szampańskiego narzucała konieczność wysunięcia go poprzednio miejsce kierowcy. Z tego faktu wypływał całościowy zorganizowanie orkiestr, natomiast po części dodatkowo postura pojazdu. Algorytm warszawski pozostał zignorowany spośród postscripta na niezbyt niesprawne plus technologiczne karoseria również sporo usterki podwozia. Orkiestra twórców ZBNS opracowała prywatne karoseria, i koło spożytkowaniu ramy wprowadziła co niemiara wariacji w kapelach podwoziowych, przyswajając je do większych ładowań występujących w wozie dostawczym. Zawrzano też równorzędność spośród Manufakturą Automobilów Ciężarowych w Lublinie, gdzie wobec tego wiecznotrwały utwory nad propozycją pokrewnego woza tej sale Żuk.